Clicky

پِت فیچر​​​​​​​

دانشنامه یک مدیر محصول

عنوان کتابتوانمند شده
زیر عنوانافراد عادی، محصولات عالی
نویسندهمارتی کاگن
سال چاپ۲۰۲۰
دسته بندیرهبری تیم محصول
دانلود فایل کتاب
خرید کتاب ترجمه شده

​​یادداشت پت فیچر در مورد کتاب

معمولا اینطوری هست که برای هر تخصصی، راحت میشه محتوای آموزشی با کیفیت برای سطح junior و fresher پیدا کرد، اما هرچی سطح مورد نیاز بالاتر میره مطلب با کیفیت و علمی کمتر میشه. برای مدیریت محصول هم همینطور هست، برای مدیرهای محصول کتاب های خیلی زیادی هست که توی این بلاگ در مورشون صحبت کردیم اما برای product lead ها کتاب های زیادی نیست. دلیلش هم خیلی مشخص هست، افرادی که میتونن برای این سطح مطلب تهییه کنن در دنیا خیلی کمتر هستن و اون افراد وقت خیلی محدود تری هم دارن که منجربه این میشه که کتاب تخصصی کمتری وجود داشته باشه. اما این کتاب Empowered یکی از اون کتاب هاست که خیلی خیلی می تونه برای شروع مفید باشه. اما سبک کتاب رو یکم براتون توضیح می دم که اگر با سبک کتاب های SVPG و مارتی کگن آشنا نیستید بدونید با چه نوع کتابی سرو کار دارید.
فرض کنید به عنوان مدیر محصول در حال کار هستیم و نیاز داریم که کیفیت بهتری رو از خودمون ارائه بدیم، توی این مورد معمولا ۲ تا کار رو با هم همزمان انجام میدیم، اول شروع میکنیم به یادگیری مطالب مورد نیاز و اعمال اون ها در کار واقعی و همزمان کمک گرفتن از یک فرد «با دانش و با تجربه». که این فرد میتونه به دو سبک به ما کمک کنه، بصورت mentor یا coach که هر کدوم باهم فرق داره. منتور معمولا در زمان خیلی کوتاه، موقعیت شمارو میشنوه و میگه که برای این موقعیت که براش شرح دادین، احتمالا فلان روش به کار میاد، اما کوچ کنار شما کمک می کنه که اون روش رو انجام بدید و باگ های انجام روش رو براتون میگیره. دقیقا مثل مربی فوتبال که موقع تمرین توی زمین داره آموزش میده و زمان مسابقه کنار زمین ایستاده.
کتاب ها تخصصی هم دقیقا دارن با یکی از این دو سبک به افراد کمک می کنن، یعنی مطلب های کتاب ها یا به سبک mentoring تهییه شدن یا سبک coaching. برای مثال کتاب های مارتی کگن رو اگر بخونید می بینید که فقط سرنخ هایی میده که کار درست چیه و تعدادی مثال هم می زنه. نمونه اون هم کتاب Inspired هست و همین کتاب Empowered. اما کتاب هایی مثل  continuous discovery habits و یا strategize مثل کوچ عمل میکنن و کلی صحبت نمی کنن، بلکه خیلی دقیق توضیح میدن که در چه شرایطی باید دقیقا چه کاری انجام بشه و قدم های اون کار چیه. جالب اینه که مارتی کگن این تفاوت لید و کوچ رو خیلی دقیق میدونه و اتفاقا توصیه می کنه که لید پروداکت باید مثل کوچ عمل کنه و اگر نقش منتور رو اجرا کنه، احتمال شکستش زیاد می شه.
کتاب های mentoring به نظرم نقطه شروع خیلی مناسبی برای هر تخصصی هست، یعنی دید خیلی خوبی از همه مطالبی می ده که باید عمیق یاد بگیریم. پس با این نکاه، کتاب Empowered واقعا برای شروع لید شدن در پروداکت فوق العاده هست و همه وظایف یک لید رو بصورت دقیق مشخص می کنه. یعنی بعد از خوندن این کتاب متوجه می شیم که لید چه وظایفی داره و اگر بخواهد وظایفش رو به بهترین نحو انجام بده، تیمی که می سازه چه خروجی و کیفیتی خواهد داشت. خصوصیت دیگه این سبک کتاب ها این هست که چند بار در طول زمان باید خونده بشه، مثلا هر دو سال یکبار باید دوباره بخونیمش.
بعد از خوندن این کتاب، پیشنهاد می کنم کتاب Dare to lead رو بخونید و توصیه های Marty Cagan رو در چارچوب توصیه های ‌Brene Brown انجام بدید، واقعا ترکیب جذاب و برنده میشه.​​​​​​​

​​نقل قول ها از کتاب

به عنوان یک رهبر، شما فقط به اندازه ضعیف‌ترین کارمندتان خوب هستید. این افراد محصول شما هستند

​خودبزرگ بینی اغلب نشانه ای از نا امنی است

تیم های محصول قوی از آدم های معمولی تشکیل شده است

نوآوری در تیمی که هر فرد در آن متفاوت فکر می‌کند، شکوفا می‌شود

لینک های مرتبط با کتاب

​کتاب های توصیه شده در متن کتاب

عادت کشف مستمر

ترسا تورس

کشف محصول

​دوست داشته شده

مارتینا لوچنکو

پروداکت مارکتینگ

تحویل خوشبختی

تونی هیسه

کسب و کار

مربی تریلیون دلاری

آلن ایگل

کسب و کار

رهبری

چه کسی

گوف اسمارت

کسب و کار

مدیریت

ساختار تیم

متیو اسکلتون

کسب و کار

مدیریت

​هرچند وقت یکبار یک کتاب، مقاله و یا منبع دیگه ای که به برای شما مفید باشه رو به این وبسایت اضافه میکنم. اگر دوست داری که بصورت رایگان برای شما هم ارسال بشه کافیه ایمیلت رو در فرم زیر وارد کنی.

ثبت

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.